Legtbbszr, mikor sorscsapsok rinek minket, elgondolkozunk…Ilyenkor a vilgot s a Teremtt igazsgtalannak tartjuk, mert azt gondoljuk, hogy br mi a magunk rszrl mindent megtettnk egy adott szituciban, a dolgok mgis elromlottak. Olykor gy vljk nem volt befolysunk a dolgokra, azok mgis balul slnek el. Rendszer utn kutatunk, mely magyarzatokkal szolglhat a minket rt csapssal kapcsolatosan. Elgondolkozunk azon, hogy van-e az letben egyltaln szp dolog. Vagyis a szitucit tartjuk szem eltt s nem magt a folyamatot. Az esemnyek sornak okait keressk. Csupn egyetlen dolog nem jut esznkbe: Mi van akkor, ha az letben nem az a trvnyszersg, hogy ha valamit tesznk azrt felttlenl egy meghatrozott eredmny jr?
Mi van akkor, ha ltezik egy msfajta, transzcendentlis rendszer? Mi van, ha ez a rendszer, bizonyos szempontbl tetteinktl fggetlenl is ugyangy mkdik? Ha a sorscsapsaink rszei egy jl kidolgozott rendszernek? s csupn mi akarunk erfesztseket tenni a rendszer mkdse ellen, a rendszert tetteinkben s azok eredmnyeiben kutatva? A sorscsapsokat vgs soron mi mrjk magunkra, mert azok valjban nmagukban csak esemnyek. Attl lesznek csapsok, amilyennek megljk ket. A rendszer szpsge a mkdsben rejlik s nem abban, hogy mindig csak kellemes dolgokat profitlunk belle. Lehet, hogy brmit tesznk, hiba tesszk, mert bizonyos dolgoknak egyszeren meg kell trtnnik. Ebbl a szempontbl teht elkpzelhet, hogy rossz megvilgtsbl prbljuk megmagyarzni a dolgokat. Ha lvezzk a rendszer mkdsnek megfigyelse okozta csodlatunkat, sok olyan kesersgtl mentesthetjk magunkat, amit sorscsapsnak lnk meg. Cseleksznk, de a dolgok trtnnek is velnk… Taln ilyen az let dinamikja.